Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Uzņēmuma rēķinu apmaksas
uzraugs - “Colecta”

Kas mēs esam?

Kā etiķete to paredz, sāksim ar iepazīšanos – kas ir “Colecta”? Katrs uzņēmējs to zina – jo vairāk izrakstīto rēķinu, jo lielāki resursi nepieciešami to iekasēšanai. Lai neciestu uzņēmuma naudas plūsma, kādam regulāri jāseko līdzi rēķinu apmaksai. Šis process, savukārt, lieki patērē uzņēmuma laiku un eventuāli arī naudu.

Taču tagad uzņēmumiem ir kļuvis pieejams jauns pakalpojums, kas ļaus ietaupīt abus – rēķinu apmaksas administrēšana. “Colecta” palīdzēs uzlabot klientu maksāšanas kultūru un debitoru ganīšanas vietā ļaus jums pievērsieties savam pamatbiznesam. Ja arī jūsu uzņēmums izraksta klientiem daudz pēcapmaksas rēķinus – lasiet tālāk, būs noderīgi!

Kā radās šis
pakalpojums?

Rēķinu apmaksas administrēšanas ideja mums, parādu atgūšanas uzņēmumam “Verdikts”, radās analizējot lietas, kuras mēs ikdienā saņemam uz parādu atgūšanu. Te iezīmējās divas galvenās atziņas. Pirmā – Latvijas uzņēmēju vidē un biznesa kultūrā ļaunprātīga rēķinu nemaksāšana ir maz izplatīta. Ja ar debitoru regulāri un savlaicīgi komunicē, atgādina par viņa saistībām un veic konstruktīvas pārrunas, realitātē līdz parādu piedziņas procesam nonāk mazāk kā pieci procenti (atkarīgs no nozares) no visiem kavētajiem rēķiniem.

Otra atziņa. Bieži pie “Verdikts” nonāk lietas, kurās apmaksa bieži nav notikusi iekšējo resursu (laiks/cilvēks) vai administrēšanas procesa trūkumu rezultātā. Secinājums ir gauži vienkāršs. Kamēr nav sasniegta noteikta izrakstīto rēķinu kritiskā masa, šo funkciju parasti veic kāds no esošā resursa (grāmatvedis, pārdošanas menedžeris vai paši vadītāji).

Ne visi var atļauties ieviest dārgas sistēmas vai pieņemt darbā atsevišķu cilvēku, kas sekos līdzi, lai visi izrakstītie rēķini būtu apmaksāti. Savukārt, mūsu prakse pierāda to, ka viss vienkāršais ir ģeniāls: regulāri un savlaicīgi e-pasti un/vai īsziņas nodrošina jau vismaz divu trešdaļu rēķinu apmaksu un kombinācija ar telefona apzvanu nodrošina optimālu rezultātu. Bet te ir vietā jautājums – kas veic šo komunikāciju? Jūsu uzņēmuma grāmatvedis, pārdošanas cilvēks, finanšu direktors, varbūt pats direktors? Bet varētu būt “Colecta”.

Biežāk uzdotie klientu jautājumi

Katrs jauns pakalpojums, īpaši finanšu sfērā rada gan interesi, gan jautājumus. Uzņēmumi nelabprāt laiž trešās puses savā finanšu virtuvē un vēlas saglabāt konfidencialitāti jebkuros jautājumos, kas saistīti ar uzņēmuma naudas plūsmu. Un tas ir saprotams. Tāpēc, izstrādājot “Colecta” pakalpojumu, mēs jau pie starta līnijas sapratām, ka gribam klientam radīt drošības sajūtu to izmantojot. Kā tas tiek panākts?

Sadarbības nodrošināšanai mums nav nepieciešama informācija par klientam veiktajām apmaksām (pieeja kontiem, regulāras atskaites par saņemtajām apmaksām vai naudas iekasēšana uz mūsu kontu). Nav arī vajadzības fiziski saņemt klienta rēķinus vai pavadzīmes. Viss, kas “Colecta” nepieciešams, lai nodrošinātu administrēšanas procesu, ir saraksts ar klienta aktuālajiem debitoriem, ko saņemam noteiktā periodā (1x vai 2x mēnesī).

Otrs aspekts, kam potenciālie klienti pievērš uzmanību ir uzņēmuma tēla jautājums. Vai trešā puse, kas runās mūsu vārdā, sazināsies ar klientu uzņēmuma korporatīvajai kultūrai pieņemamā veidā? Šī baža gan ātri vien pārtop par klienta ieguvumu, jo “Colecta” noņem slodzi no uzņēmuma tēla saistībā ar negatīvu komunikāciju. Savukārt par tās stilu runājot, jebkuras komunikācijas – īsziņu, e-pastu vai telefona zvanu – saturs tiek iepriekš ar klientu izrunāts un saskaņots. Un to biežums pielāgots katram klientam atbilstoši.

 

Jūsu ieguvumi

Visbeidzot, par jūsu ieguvumiem. To ir gana daudz, bet galvenais, šķiet, būs jūsu ietaupītais laiks un nauda. Viens praktisks piemērs. Ja par naudas plūsmas nodrošināšanu jūsu uzņēmumā atbild pārdevējs, sākot izmantot “Colecta” pakalpojumu viņam/-ai atbrīvojas līdz pat 30% vairāk laika. Tātad, faktiski par trešdaļu aug produktivitāte, jo pārdevējs dara savus tiešos pienākumus, nevis nodarbojas ar grāmatvedības birokrātiju.

“Colecta” pakalpojums uzlabo kopējo uzņēmuma naudas plūsmu, savukārt savlaicīgi uzsāktie preventīvie pasākumi minimizēs zaudējumus. Paredzami un stabilizēti ieņēmumi, protams, atsauksies arī uzņēmuma attīstības procesu. Radot caurskatāmu un skaidru klientu politiku, “Colecta” palīdz veidot arī ciešākas attiecības ar klientiem, radot uzticību un veicinot ilgtermiņa sadarbību.

Daudzi klienti, sadarbību ar “Colecta” uzsākot, augstu novērtē arī uzņēmuma finanšu sistēmas auditu, ko veicam, lai saprastu tā veselības stāvokli un identificētu kļūmes. Ja uzņēmumam būs acīmredzami mājas darbi, kas izpildāmi sistēmas sakārtošanai, nepakautrēsimies problēmas un vēlamos uzlabojumus atklāti pārrunāt. Optimizēta procesu pārvaldība radīs pamatu investīcijām, veicinot finanšu stabilitāti un nodrošinot uzņēmuma ilgtspēju.

Samaziniet ar rēķinu apmaksu administrēšanu saistīto procesu izmaksas, izmantojiet “Colecta” pakalpojuma sniegtās priekšrocības un uzlabojiet uzņēmuma finanšu rādītājus. Piesakieties personalizētai konsultācijai, spiežot uz pogas šeit!